Przygotowany dokument ma na celu poprawę promocji Polski jako atrakcyjnej destynacji turystycznej i zawiera analizę zasobów turystycznych kraju, ich beneficjentów oraz otoczenia. Ten ponad 90-stronicowy dokument zawiera rekomendacje dla firm turystycznych i sugeruje działania w ośmiu kategoriach związanych z różnymi aspektami skutecznej komunikacji marketingowej w turystyce. Każdy organizator turystyczny, jak i biura podróży chcące dostosować się do rynku i jego potrzeb powinno przeanalizować treść tego dokumentu.
Co organizatorzy mogą wyczytać z dokumentu?
Niniejszy raport wyszczególnia kluczowe zasady komunikacji dla utrzymania spójności marki turystycznej Polski. Oferuje również sugestie dotyczące poprawy współpracy pomiędzy Polską Izbą Turystyki a branżą turystyczną, w tym lokalnymi i regionalnymi organizacjami turystycznymi, a także omawia nowe technologie, które można wykorzystać do celów marketingowych. Raport nakreśla także działania, jakie należy podjąć na rynkach krajowych i zagranicznych, aby zwiększyć zainteresowanie turystyką w Polsce.
Przeprowadzona jest również segmentacja zachowań turystów polskich i zagranicznych. Przeprowadzono również analizę otoczenia marki turystycznej Polski, w tym działań innych krajów na rynku turystycznym i ich wpływu na rozwój polskiej turystyki. Należy zaznaczyć, że projekt realizowany był przez zespół składający się z kadry kierowniczej Polskiej Izby Turystyki, ekspertów ds. marketingu turystycznego oraz firmy Locativo, odpowiedzialnej za przeprowadzenie diagnozy.
Podczas prac na rzecz wystawy odbyły się warsztaty z przedstawicielami regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, stowarzyszeń branżowych branży turystycznej oraz przewodników miejskich. Dostarczyło to cennych informacji i pomysłów na rozwój turystyki w Polsce.
Warto skorzystać z tej wiedzy
Znajomość analizy dokumentów i danych może mieć bardzo pozytywny wpływ na mikrostrategię organizatora turystyki. Biznes spoczywa na barkach marketingu, który opiera się na różnych działaniach, których połączenie może przynieść bardzo pozytywne efekty finansowe i wizerunkowe. Na przykład , analizując zachowania polskich turystów, można dostosować ofertę produktową do różnych grup społecznych i ich potrzeb. A właściwe zaspokojenie potrzeb konsumenta jest kluczem do zwiększenia sprzedaży oferty turystycznej.