Czy dobre relacje z turystami są ważne w pracy przewodnika terenowego?

czwartek, 23 marzec 23, 11:45

praca jako przewodnik terenowy

Witajcie! Dzisiaj poruszymy temat dobrych relacji oraz sposób ich oddziaływania na pracę przewodnika terenowego.

Relacje z turystami nieodzowną częścią pracy przewodnika. Twój przewodnik będzie komunikował się z Tobą bezpośrednio podczas wycieczki. Dobra relacja to jeden z najważniejszych czynników wpływających na późniejsze opinie o przewodniku. Nawet jeśli miejsca, które odwiedzasz lub cel wizyty mogą ich nie interesować, na pewno zapamiętają Twoją przyjazną znajomość z przewodnikiem. Pamiętaj więc, że praca jako przewodnik terenowy to nie tylko przepływ informacji i oglądanie obiektów, ale także normalne relacje z ludźmi.



Jak budować dobre relacje z turystą?

  • Uważnie słuchać - słuchanie jest objawem troski i chęci zrozumienia. Przewodnik musi uważnie słuchać turysty, aby zrozumieć jego potrzeby i zainteresowania.
  • Bycie dostępny - Pamiętaj, że to ty jako przewodnik jesteś dla turysty, nie na odwrót. Zatem odpowiadaj na jego pytania, dyskutuj i prowadź konwersację, by aktywnie zaangażować go w zwiedzanie.
  • Uprzejmość - Przyjazność i zwyczajne bycie miłym bardzo pozytywnie wpływa na dobrą i sprzyjającą zwiedzaniu atmosferę.
  • Dostarczać interesujące informacje - powinien on dostarczać turystom ciekawe i interesujące informacje o miejscu, które zwiedzają. Nie powinno być to ,,klepanie" faktami niczym robot.
  • Być profesjonalnym - profesjonalizm można wykazywać na szereg sposobów. Od kultury osobistej po rzetelne i szczegółowe omawianie obiektu czy obszaru, po którym się poruszasz.
  • Utrzymywać pozytywną atmosferę - przewodnik powinien utrzymywać pozytywną atmosferę i nie dopuszczać do niepotrzebnego stresu, napięć, sprzeczek, czy konfliktów.
  • Znajdować rozwiązania - musi on umieć szybko i sprawnie reagować na zmiany w planie zwiedzania i znajdować rozwiązania problemów. Czasem wymaga to dozy improwizacji, która z pewnością wyrobisz w trakcie praktykowania przewodnictwa.
  • Być komunikatywnym - przewodnik powinien być komunikatywny i umieć przekazać informacje w sposób zrozumiały dla turysty.
  • Być elastycznym - przewodnik powinien być elastyczny i dostosowywać się do potrzeb turysty.
  • Zapewniać bezpieczeństwo - to najważniejszy punkt tej listy. Wszystko, co zostało wymienione powyżej, traci na sile, jeśli wycieczka staje się niebezpieczna lub dojdzie do jakiegoś wypadku.

Czujesz się na siłach, aby zostać przewodnikiem terenowym?
Zapisz się na kurs online klikając >TUTAJ
Komentarze
Newsletter

Biuletyn ZarabianieNaWakacjach.pl

Dołącz do 6 671 czytelników